Par piebraucamo ceļu un pagalmu segumu atjaunošanu

Par piebraucamo ceļu un pagalmu segumu atjaunošanu

Pie sliekšņa oktobris, mēnesis, kad parasti tiek pārtraukti ceļu asfaltēšanas darbi. Mums ir iespējams atskatīties uz dzīvojamās apbūves kvartālu (Ķengarags, Pļavnieki, Dārzciems, Maskavas forštatē tā saucamais Krasts) pašvaldības valdījumā, publiskā lietošanā esošo piebraucamo ceļu un pagalmu segumu atjaunošanā 2017.gadā un iepriekš paveikto.

Pateicoties uzkrātajai pieredzei, šogad organizatoriskie darbi tika veikti tā, ka jau martā bija noslēgti būvdrabu līgumi un 8.oktobrī tika parakstīts pēdējais darbu pieņemšanas akts. Saskaņā ar digitāli veiktajiem uzmērījumiem, šogad izpilddirekcijas administratīvajā teritorijā atjaunots segums 25 291 kvadrātmetru platībā, jaunas ielu un ietvju apmales uzstādītas 10 471 metru  kopgarumā un atjaunots pieguļošais zālājs 10 179 kvadrātmetru platībā. Vienlaicīgi ar jauno segumu profilakse veikta darbu zonā esošajiem lietus kanalizācijas tīkliem un sakārtotas šajā zonā esošas citu komunikāciju skatakas. Darbu kopizmaksa šogad 902 877,37 EUR. Segumu atjaunošanas darbi tika veikti kvartālā starp Ikšķiles ielu, Maskavas ielu, Bultu ielu un Prūšu ielu un kvartālā starp Augusta Deglava ielu, Ulbrokas ielu, Akadēmiķa Mstislava Keldiša ielu un Andreja Saharova ielu, kā arī atjaunots ceļš gar namu Salnas ielā 22 uz Rīgas 270. pirmsskolas izglītības iestādi.

Šobrīd no 2012./2013. gadā sākotnēji plānotā, darbi veikti:

  • kvartālā starp Višķu ielu, Maskavas ielu, Ikšķiles ielu un Lokomotīves ielu,
  • kvartālā starp Maskavas ielu un Daugavu no Ķengaraga ielas līdz Kvadrāta ielai,
  • kvartālā starp Ikšķiles ielu, Maskavas ielu, Bultu ielu un Prūšu ielu,
  • kvartālā starp Augusta Deglava ielu, Nīcgales ielu, Piedrujas ielu un Vestienas ielu,
  • kvartālā starp Nīcgales ielu, Zeltiņu ielu un Sesku ielu,
  • kvartālā starp Dārzciema ielu, Augusta Deglava ielu, Ilūkstes ielu un Sesku ielu,
  • kvartālā starp Akadēmiķa Mstislava Keldiša ielu, Andreja Saharova ielu, Lubānas ielu un Ilūkstes ielu,
  • apbūvē ap Zemes ielu.

2018. gadam šobrīd tiek paredzēts:

  • pabeigt darbus kvartālā starp Augusta Deglava ielu, Ulbrokas ielu, Akadēmiķa Mstislava Keldiša ielu un Andreja Saharova ielu un starp Augusta Deglava ielu, Rembates ielu, Lubānas ielu, Akadēmiķa Mstislava Keldiša ielu un Ulbrokas ielu,
  • uzsākt un pabeigt kvartālā starp Akadēmiķa Mstislava Keldiša ielu, Andreja Saharova ielu un Lubānas ielu,
  • uzsākt kvartālā starp Slāvu ielas pārvadu, Salaspils ielu, Rušonu ielu, Prūšu ielu un Maskavas ielu.

Konkrēta informācija par faktiski 2018.gada darbos iekļautajiem objektiem, kā katru gadu, tiks sniegta pēc iepirkuma izsludināšanas Rīgas domes mājas lapā sadaļā “Rīgas iekšpagalmu remonta darbu karte”.

2019. gadā galvenais akcents būs Maskavas forštates tā sauktajai Krasta daudzstāvu apbūvei un darbu pabeigšanai Ķengaragā un Pļavniekos.

Ilgtermiņā plašāk raugoties uz ceļu un laukumu segumu atjaunošanu un uzturēšanu, jākonstatē, ka tas ir nepārtraukts process. Jau tagad ir konstatētas vietas, kuras 2012./2013. gadā apsekojot bija vēl apmierinošā stāvoklī, bet tagad jau redzams, ka tuvākajos gados tur arī būs jāveic pilna apjoma seguma atjaunošana. Arī jaunie segumi prasa sekot to tehniskajam stāvoklim ne tikai garantijas periodā, bet visā ekspluatācijas laikā. Konstatējot pirmās plaisas vai izdrupumus, lai neveidotos bedres, jāveic plaisu hermetizācija un izdrupumu aizpildīšana.

Papildus vēlamies informēt, ka dzīvojamās apbūves kvartālos atrodas ne tikai pašvaldības valdījumā publiskā lietošanā esoši pagalmi un piebraucamie ceļi. Šajās teritorijās ir arī ielas, kurām līdz šim nav pilnā apjomā atjaunots segums un citu juridisku un fizisku personu zemes īpašumi, kuros nav pašvaldības īpašumu. Gan ielu, gan citu personu īpašumā esošu pagalmu un ceļu uzturēšana nav izpilddirekcijas kompetencē.

 

Sagatavoja:    A. Ābelkoks

Austrumu izpilddirekcijas

Ekonomikas attīstības projektu un

teritorijas apsaimniekošanas nodaļas

vadītāja vietnieks

KOMENTĀRI

WORDPRESS: 4
  • comment-avatar
    Imants 1 mēnesis

    Kad beidzot varētu ar normāliem materiāliem un tehnoloģiju savest kārtībā ielas Dārziņos,konkrētāk- Cidonijas iela, Sakņu iela u.c. (līnijas Dārziņos ir labākā stāvoklī, ne kā ielas).Šī tomēr ir teritorija ar zīmi (Dziīvojamā zona).Bez personīgā transportlīdzekļa tikt līdz sabiedriskajam ir problemātiski.Ja RD amatpersonām (ieskaitot Ušakova un Poduhoviča k-gus) atrastos laiks izbraukt pa šo teritoriju (Dārziņi) ar savu PERSONĪGO auto, varbūt būtu cita attieksme pret šeit dzīvojošjiem.
    PS
    Izskatās jau skaisti daudzgadu plāns,( pāri trasei u.c.) bet vai nav risinājuma šīsdienai?!!

    • comment-avatar

      Jūsu ieteikumi par Dārziņu apkaimes ceļu kvalitāti pārsūtīti RD Satiksmes departamentam.

      • comment-avatar

        Informēju par saņemto skaidrojumu, atbildot uz pārsūtīto komentāru.
        Dārziņu ielas (līnijas) ir bijušo dārzkopības kooperatīvo sabiedrību teritorijas, pārsvarā ielas ir bez seguma un lietus ūdens novadīšanas grāvjiem. Departamenta veikto uzturēšanas darbu ietvaros nevar tikt nodrošināta jauna seguma un lietus ūdens novadīšanas sistēmas ierīkošana. Lai uzlabotu šo ielu tehnisko stāvokli, ir jāizstrādā būvprojekts un pēc tam, atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izstrādātajam un saskaņotajam būvprojektam, iela jāpārbūvē vai jāizbūvē.
        2013.gadā saskaņā pēc Departamenta pasūtījuma tika izstrādāts Dārziņu ielu (līniju) rekonstrukcijas (pārbūves) skiču stadijas projekts.
        2013. gadā Departamentā tika noteikta ielu projektēšanas un izbūves prioritārā secība, ievērojot ielas nozīmi kopējā satiksmes organizācijas shēmā, sabiedriskā transporta maršrutus, meliorācijas un perspektīvo komunikāciju izbūves jautājumus. Kompleksi izvērtējot iepriekš minētos kritērijus, tika noteikts, ka prioritāte ir izstrādāt būvprojektus ielām, kurās notiek sabiedriskā transporta satiksme.
        Departaments paskaidro, ka Dārziņos esošo ielu stāvokļa uzlabošanai, un, lai nodrošinātu iedzīvotāju piekļūšanu saviem īpašumiem, Departaments katru gadu nodrošina bedru aizbēršanu un profilēšanu ar jaunā materiāla papildināšanu. Segumu profilēšanas darbi tiek veikti ikdienas uzturēšanas darbu veikšanai piešķirtā finansējuma ietvaros.

        • comment-avatar
          Imants 7 dienām

          Jautājums bija par NORMĀLIEM materiāliem un tehnoloģiju (piemēram – frēzētais asfalts), ne vis smilšu-grants maisījums kas neblietējas! Neticu, ka Poduhoviča k-gs un CP(Ceļu Pārvaldes) darbu vadītājs Juris, (uzvārdu nezinu),nezinātu kādi būtu pielietojamākie materiāli un tehnoloģija! To, ka finansējuma visam naepietiek, visi saprot, bet varbūt pa daļām sataisīt teritoriju ilgākam laika periodam, nevis divas reizes gadā kaut kā (atskaitei).